Szeretem a kalandokat és a vele járó izgalmakat.
Sok olyan helyen repültem ahova az átlag ember nem jut el , vagy nem engedik be. Most egy 1990 évi Giuness rekord kísérletről Algériában a Szahara átrepűlése (4200 km) érdekességeit fogom ismertetni,
A több hetes repülés útvonala északról Atlasz hegység tetején lévő Tiaret város repülőtérről indulnak dél felé Tamanrasset városig és vissza.
A vetítéses előadáson elmondom, hogy milyen előkészületek kellettek ahhoz, hogy a verseny végén élve visszatérjek:
- Mit vittem magammal a repülőn, pld. 3 napi élelem, 3 napi víz, 400 km megtételéhez elegendő üzemanyag, hálózsák, jelzőrakéta, öngyújtó stb. repülő frekvenciás rádió leplombálva? (csak vészhelyzetre)
- Miben módosítottam a felszerelést, amikor megtudtam, hogy az előző versenyen a versenyen egy pilóta lezuhant? (széttört a légcsavarja)
- Milyen tartalék felszerelést vittem?
- Hogyan és mivel navigáltam? (akkor még nem volt GPS)
- Hogyan folytattam a rekord kísérletet mikor az időjárás miatt összetört a repülőm vagy amikor eső és nagy szél miatt éjszakára kint ragadtam a terepen?
- Hogyan akarták a földi kísérőim közül elrabolni a fiatal tolmács lányunkat?
- Milyen nehézséget jelentett a nappali hőség és az éjszakai hideg?
Miért vigyáztak géppisztolyos civil helyi népviseletbe (burnuszba) öltözött emberek ránk éjszakánként kint a kietlen sivatagban? - Miért határozták meg egy helyen, hogy a repülési útvonalról Észak felé szigorúan tilos letérni! Milyen szankciókkal jár a megsértése?
- Hány repülő sérült meg a homokban való leszálláskor, és miért?
Ezekre mind fény derül, az előadáson.