Kerekasztal

Volt Szovjetunió, Közép-Ázsia

Volt Szovjetúnió….

Szeretnéd feltenni a kérdéseidet, vagy észrevételed van a témával kapcsolatban? Írd meg nekünk az alábbi linkre kattintva! A beszélgetés során az általad beküldött témákról is szót ejtünk majd.

Kerekasztal előadói

Schmidt Péter

A vízumok és bürokratikus kérdések, mindig is a bilaterális kapcsolatrendszerek, és politikai érdekszférák alapján alakult ki a történelem folyamán. Foglalkoztunk pakisztáni, indiai, bangladesi, iráni, szudáni, mali, szomáli és egyenlítői-guineai vízum problémákkal is. Nincsen egyedi eset, minden szituáció és konzulátus más és más. Az iráni vízum is mindig csak bonyolódik az autós (szárazföldi) utazók kárára. A vízumok és bürokrácia terén sajnos kettős megkülönböztetés érvényesül számos országban, amely légi úton vízummentes (vagy VOA), de szárazföldi úton vízumköteles (csak konzulátuson át). A vízumokon kívül, gépjárművel utazás esetén, Afrika és Ázsia számos országa Carnet de Passage (gépjármű vám útlevél) köteles, amely megkönnyíti a határátkeléseket. A RO-RO hajóztatás esetén ATA Carnetre van szükségünk. Carnet de Passage egy közel 100 éve létező nemzetközi dokumentum, amellyel egykor Almássy László gróf, mint az osztrák Steyr cég disztribútora juttatta le a gépkocsikat Egyiptomon keresztül brit Szudánba. Carnetről is lehet kérdezni A-tól Z-ig.

Dóri és Csaba (Motoventures)

Sziasztok!

Dóri és Csaba vagyunk, a Motoventures oldalon hallhattatok felőlünk. 2 hete értünk haza a 3 hónapos kalandunkról, mely során 27.000km-t tettünk meg Közép-Ázsia térségében 107 nap alatt két külön motoron a volt Szovjetunió országait jócskán érintve. Segítségetekre tudunk lenni aktuális információkkal az útviszonyokat, határátkelőket, drón használati helyzetet, motoros műszaki problémák megoldását illetően az alábbi országokban: Mongólia, Oroszország, Kazahsztán, Kirgizisztán, Tádzsikisztán, (Afganisztán) Üzbegisztán, Azerbajdzsán, Grúzia, Törökország. Illetve nagyon szívesen sztorizgatunk, mesélünk bármiről ami számotokra érdekes a térséget vagy a motoros utazási formát, (nőként motorozást) illetően.

Andó Miklós

Andó Miklós vagyok, történelem-orosz szakos tanárként végeztem az ELTE-n, jelenleg a Hadtörténeti Intézet és Múzeum fegyvergyűjteményeinek a gyűjteménykezelőjeként dolgozom. Az utazás irányi szenvedélyem és a poszt szovjet térség iránti érdeklődésem egyetemista koromban találkozott egymással, amikor 2 hétre eljutottam Grúziába. Az ottani élmények jelentették nekem a “kapudrogot”, azóta szinte megszállottja lettem a térségnek és volt szerencsém eljutni több alkalommal is a Kaukázus és Közép-Ázsia több országába. Igyekeztem minél alaposabban megismerni a helyi hétköznapokat, kultúrát és történelmet, remélem hasznos információkkal tudok szolgálni velük kapcsolatban.