Magamról
„Életünk olyan, amilyenné gondolataink teszik.”
Vadász Zsolt vagyok, közel, s távol 22 esztendeje vágtam neki a Nagyvilágnak szegénylegény módjára szerencsét próbálni…
Itthon voltam profi ejtőernyős katona, börtönőr, kutyafüle-minden, külföldön is bevállalok mindenféle megélhetési formát, de bizonyosan minden összegurított-félretett pénzemet újabb utazásokba fektetem. Európának majd minden államát becsavarogtam, bebicikliztem, átmotoroztam, átautóztam, vagy behajókáztam. Laktam fővárosok nyomornegyedeiben építési hulladékból tákolt barakkban éppúgy, mint az Eiffel-torony alatt a Szajnán úszó luxus lakóhajón.
Eme, kicsit mulattató bemutatkozás után komolyabbra véve a figurát, elsősorban a természet és az állatvilág, a Föld és a környezetünk érdekel.
Már a kezdetektől a természetjárásra alapoztam a Világ megismerését és a természetvédelemben láttam az alapvető tevékenységemet, amivel hozzájárulhatok az emberiség ma igencsak kétséges jövőjéhez.
Alapító tagja vagyok a „Geonauta baráti társaságnak”, ami 2015 januárjában tartotta 20 éves jubileumát, azaz közel 20 éve járjuk a hegyeket, vulkánokat, zarándokutakat, természetvédünk, műfészkeket rakunk, madarakat gyűrűzünk és szemetet szedünk.
A Millenium Falcon Team egy mellékágaként 2013 végén fogant meg, névadója és apropója pedig egy Trabant lett.
Nem egy megalomániás 3000 köbcentis, 250 lóerős, 40 ezer eurós új autó, hanem egy 25 éves, 1100 köbcentis, 300 euró értékű autó félig fémből, félig fából készítve. Mégis ez az autó 2014 januárjában az északi sarkkörön járt Norvégiában, 2015-ben és 2016 pedig Afrikában a Budapest-Bamako rally keretein belül. A csapatunk mindkét évben megnyerte a verseny „Low budget” különdíját. Célunk ezzel példát mutatni, hogy kevés energia- és nyersanyagfelhasználással, minimális környezeti ártalommal, kevés befektetéssel is minden földrajzi cél elérhető.
A Trabant feladatának elsősorban a figyelemfelkeltést szántuk. Figyelemfelkeltést a mai mindent felélő-felégető fogyasztói társadalommal szemben. Nem kell nekünk a sokmilliós új jármű, a sok száz lóerő, a digitális technika. A Világ bármely földrajzi pontja elérhető egy minimális nyersanyagból épített, kis teljesítményű, kis energiafelhasználású járművel is.
Ezért fotóztuk a Trabantot az Eiffel-toronynál, a Colosseumnál, vittük fel téli időszakban az Északi-sarkkör fölé sok száz kilométerrel Észak-Afrika sivatagaiba és szavannáira.
A Világűr is tágas térnek minősíthető, mégis egyre többet hallhatunk a fennhagyott működésképtelen műholdak, hordozórakéták problémájáról, azaz az űrszemétről. Nos, mi a Trabantot űrszemétnek mintáztuk meg. A Trabant ezen feladatának teljesítéséhez keresünk támogatókat, segítőket.