Al-Hamadi Martina és Somodi Áron

Aktuális előadás:

Extra low budget Európa körút interrail bérlettel

Magamról

Sziasztok!

Tina és Áron vagyunk, a BME-n építőmérnök hallgató, huszas éveiben járó pár.

Mindketten szeretjük feszegetni határainkat, így egymásban ezt is erősítve együtt számos korlátot léptünk már át.

Megismerkedésünk után alig két hónappal Jordániában stoppoltunk, majd rövid idő elteltével két hónapos Interrail bérlettel vonattal, stoppolva, túrázva, vadkempingezve, 25-25 kg-os hátizsákokkal kalandoztunk Európa 9 országának számunkra eddig járatlan útjain.

Hazaérkezésünk pillanatában tudtuk, hogy efajta utazási módból rendszert fogunk csinálni, így ami eddig lehetetlennek bizonyult (főként anyagilag), abba is bártan bele tudunk vágni.

Így tehát 2023 nyarán felkerekedtünk és stoppolva, sátrazva 17 nap alatt bejártuk Izlandot is.

Egyetemista pénztárcából Európa legdrágább országaiban egy kis odafigyeléssel (mindezt úgy, hogy nem „hagytunk ki” semmit anyagi okokból, értsd: múzeumok, belépők) sikerült kevesebb pénzt elköltenünk, mint amennyit itthon költenénk, így nem csak élményekkel gazdagodtunk, hanem a pénztárcánk sem lett vékonyabb az útjaink során.

Előadásunk témájától függetlenül szeretnénk átadni élményeinkből, tapasztalatainkból, gondolkodásmódunkból, bemutatni fejlődésünket – mind felszerelést, mind utazási módot, mind személyiségeink fejlődését illetően – nem utolsósorban komfortzónánkból való kilépés adta tiszta valóságérzetből és világlátásból.

Utazásaink során szerzett legmeghatározóbb tanulság/tapasztalat az, hogy az emberektől rengeteget kaptunk stoppolásaink és túráink során. Volt, hogy útitársakra találtunk, de akadtak olyanok is, akik szívesen befogadtak házukba, esetleg udvarukba és közben életre szóló barátságokat kötöttünk a nagyvilág számos pontjain. Minden eddiginél jobban megszerettük a természetet, a természet kincseit és jobban értékeltük azt, mint korábban.