Őrületes fast travel két hét alatt a Srí Lanka-i szent hegyről a mekkai zarándoklatig

Előadó: Siposhegyi Zoltán

Egy kisbabás barátom azt mondta, hogy már elege van, és utazzunk el Ausztriába, mire én azt válaszoltam, hogy épp nagyon olcsó a repjegy Srí Lankára. Nem sokkal később pedig már egy gépen ültünk Rijád, aztán Colombo felé. 16 napon át folyamatosan úton voltunk. Sosem aludtunk kétszer ugyanabban az ágyban, sőt minden harmadik éjszakát egy buszon vagy megállóban töltöttünk. Így lettünk megáldva Anuradhapurában, teáztunk az ültetvények csúcsán, buliztunk napfelkeltéig a tengerparton, láttunk elefántot és persze száguldottunk vonaton, buszon, motoron és tuktukon.

Ha pedig már az olcsó jegy miatt át kellett utazni Szaúd-Arábián, stoppoltunk néhány száz kilométert a sivatagban Mohamed próféta nyughelyéhez és a nabateusok alig ismert sírjaihoz. Ugyanis létezik egy ,,szaúdi Petra” is.

Persze út közben nem hazudtoltam meg magamat és tudósítottam csatornámat, az Euronewst a Srí Lanka-i általános tüntetésről, amikor a teaföldeken ragadtunk Nuwara Eliyában, és bejelentkeztem a Ramadan kezdetén az iszlám egyik legszentebb helyéről, Medinából.

Ha pedig eljöttök az előadásra, azt is megtudhatjátok, érdemes-e Szaúd-Arábián ugródeszkának használni az ázsiai utakhoz, vagy éppenséggel hogyan jutottam be a világ egyik legjobban őrzött és legszentebb városába, Mekkába.