Amikor a Panovisualt, amely cég 2020 óta közel 10.000 kilométer közutat digitalizált, és 100 millió feletti megtekintésnél jár, megbízta Google a Via Transilvanica digitalizálásával, elkezdtünk gondolkodni az ehhez megfelelő járgányon. Mivel a hosszú távú tervben kerékpárutak digitalizálása is szerepelt, szerepel, ebbe az irányba nézelődtünk, természetesen az első feladat, egy országot keresztülszelő és elsősorban gyalogtórázóknak kitalált túraútvonal kihívásaira is tekintettel. A bicikliből végül fekvő tricikli lett, mert ezzel a 360 fokos kamerát megközelítőleg szem magasságba tudtuk szerelni, ami így nem csak hogy abból a perspektívából mutatja a világot, amelyből egy gyalogos is látni fogja, hanem az erdőkben sem akadt bele lépten-nyomon az alacsonyabb faágakba. A tricikli pedig elektromos lett, mert terepen jól jön a segítség, de az sem elhanyagolható, hogy a Via Transilvanicás, néha elég kemény terepviszonyok között is 70-80 km-es hatótáv mellett vígan ellátta árammal napi nyolc-kilenc órán keresztül a 360 fokos kamerát, a folyamatosan szemmel követendő monitort és a medvésebb helyeken üvöltő Bluetooth hangszórót.
Tavaly augusztustól november elejéig összesen több, mint 1200 kilométer túraútvonalat rögzítettünk, 900 kilométert a Via Transivanicán, a többit pedig a Hargita megyei Mária-utakon. Ennek az 1200 kilométernek a tapasztaltairól, élményeiről, kihívásairól fog beszélni az előadáson, egy olyan ember, jómagam, aki bár több, mint negyven éve kerékpározik, hét hónapja ült először triciklin, fekvőbringán, fatbike-on és elektromos kerékpáron, most pedig már nyakig benne van egy hibrid velomobil tervezésében.
Természetesen a tringa ezúttal is megtapogatható lesz, megtaláljátok majd a JUF-os standon, a campervan-ek társaságában.