Kerekasztal

Kocsival, motorral utazás

Szeretnéd feltenni a kérdéseidet, vagy észrevételed van a témával kapcsolatban? Írd meg nekünk az alábbi linkre kattintva! A beszélgetés során az általad beküldött témákról is szót ejtünk majd.

Kerekasztal előadói

Krulik Ábel

Krulik Ábel vagyok, 22 éve kezdtem motorozni, azóta a Simsontól kezdve a Harleyig igen sokféle vason ültem már. Nemrég tértem haza egy 4 éve tartó, több mint 100 ezer kilométeres délkelet-ázsiai túráról, a kerekasztalon az eközben szerzett tapasztalataimról szeretnék beszélni, többek közt olyan kérdéseket érintve, mint például hogy miért éppen a motor, és miért nem a kocsi? Milyen járgányt érdemes választanunk délkelet-Ázsiában? Kell e jogosítvány ha ebben a térségben szeretnénk motorozni? Veszélyek és zavaró tényezõk, mire figyeljünk? Hogyan éljük túl az elsõ 2500 kilométert? Bal oldali és jobb oldali közlekedés és az átállás. Mit vigyünk magunkkal egy 7 hetes, 7 ezer kilométeres, 5 szigetet átszelõ motorostúrára? Mire elég 5000 Ft egy jávai motorozás közben?



weblap: www.abelkrulik.net
https://www.instagram.com/abel.von/

Schmidt Péter

Schmidt Péter vagyok utazó történész-geográfus (az utazocsalad.travel.blog társ szerzője). A szárazföldi autós utazós tapasztalatom több, mint 30 évre nyúlik vissza mivel, ahogy megtanultam írni és olvasni a családi utak európai útvonal terveit én készítettem. 

A kerekasztalon teljes körképet, kapsz, hogy a világ mely területeire érdekes elindulni milyen típusú gépjárművel. Közel 11 éve egyéni és céges megrendelésre is készítünk útvonalterveket (itinereket), és autó dokumentációt (Carnet de Passage, RO-RO…). Kitekintek, hogy miért jobb autóval utazni, mint más közlekedési eszközzel, és úgy hogy még a károsanyag kibocsátásunk is egyharmada a repülőgéphez képest. Érdekelnek autós szárazföldi desztinációk, esetleg periférikus területek, amely nem az Európai Gazdasági Térségben van, de nincs is 2000 km-en túl. A biztosítási zóna határoktól, az üzemanyag spórolási technikákon keresztül a  (Japánból, Dél-Koreából) gépjármű behozatalig bármiről lehet kérdezni. 

Az idei évben mi készítettük Németh Róbert motoros útvonalát 27.500 km a Pamírba, egy dél-kelet ázsiai expedició, egy kis kaukázusi túra  és néhány iráni sivatagi (Dasht e Lur) túrát. 

Németh Ákos

Német Róbert

Farkas Máté