Fotózás és utazás: telefontól DSLR-ig
Ha nem elégszel meg azzal, hogy turista-fotókat készítesz akkor segítek, hogy a következő szintre lépj!
Örök kérdés, hogy mit vigyünk magunkkal egy-egy utazásra. Pláne, ha még meg is akarjuk örökíteni azt. Mi minden legyen az, ami fontos és elengedhetetlen kellék, hogy a fotóstáskába kerüljön, eleve milyen táskát vigyünk, hogyan vegyük fel a kapcsolatot a helyiekkel, hogyan figyeljük ki a legjobb fényviszonyokat, mikor milyen eszközöket használjunk. Szó lesz némi fotóetikáról is.
Mindezeken felül bekerül a képbe a drónokkal való fotózás lehetősége is.
Szeretnéd feltenni a kérdéseidet, vagy észrevételed van a témával kapcsolatban? Írd meg nekünk az alábbi linkre kattintva! A beszélgetés során az általad beküldött témákról is szót ejtünk majd.
Kerekasztal előadói
S. Varga Ilona
Hogyan cserkészd be lencsén keresztül a világot – avagy hogyan ne légy “japán turista”
Fotográfusként és utazóként azt gondolom, meg tudok osztani néhány tapasztalatot fotózással, aközben történő személyes helyzetbe kerülésekkel, tájak becserkészésével és technikai kihívásokkal kapcsolatosan.
Sztori: Tábla állt Tiberiasból kivezető úton: ne térj le, veszélyes terület, műemlékvédelem. Nosza, kocsi befékez, kiszállok és elmerülök Tiberius császár palotájának romjai között. Szó szerint elmerülök, mert vagy két méterre a föld alatt van, nyitott, mégis sikerült kis híján beszakadnom egy mozaikos udvarba. Megérte, csodás kétezer éves mozaikpadlót fotózhattam. Kimászni már nehezebb volt.
Vainel Gergely Gyula
A legfontosabb kérdések: Miért fotózunk? Mi a célunk vele?
Amint a célhoz eszközt és ideát társítunk, elindulhatunk az alkotás útján.
De mik lehetnek ezek az eszközök és ideák?!
Erről egyénileg dönthetünk, ideálisan a hely és a kor szellemét tiszteletbe tartva. Beszélgessünk akár a határvonalakról a fotózásban vagy arról, hogy mi a lényegesebb: az objektív(itás) vagy a téma? Ezek hogyan befolyásolják egymást? Emellett érdemesnek találom kiemelni, hogy mit jelent „fenntarthatóan” fotózni és hogy lehet összeállítani egy ilyen anyagot.
Vainel Gergely Gyula vagyok és a 20. században ismerkedtem meg a fotózással. A képalkotásról számos mestertől tanultam, akik több, mint 15 kiállításom létrejöttét segítették elő. Ezt a tapasztalatot a Pannon Fényképészkör Egyesület tagjaként is kamatoztatom, ahol a Fényrajz magazin képi lektoraként tevékenykedek. A fotózás iránti szenvedélyem elmélyítéseként ezenfelül, idén a MÚOSZ Riport és dokumentarista fotó tanfolyamát is elvégeztem.
Berentés Ágnes (Cave and Art)
Földalatti fotósként az én studiómat az extrém körülmények jellemzik. Képeimet olykor néhány mm-es kötélen több 100m-es mélység felett lógva, máskor vízben hasalva, vagy erősen savas bányavízben gázolva, roskadozó ácsolatok alatt, porban, koszban, teljes sötétségben készítem. Olykor pedig nagy hátizsákkal, alacsony költségvetésű/stoppos/vadkempingezős, túrákra indulok, ahol a kamera szintén fontos felszerelés. A célok különbözőek, mint ahogy a felszerelés is, amit használok. A mikro 4/3-tól a középformátumig változik, mikor épp mit viszek magammal.
Képeim számos nemzetközi díjat nyertek már, külföldi és hazai kiállításokon szerepelnek, kiadványokban, cikkekben, könyvekben és naptárakban is szembe jöhetnek.
Ha szeretnéd megtudni, hogy lehet egy teljesen sötét, extrém “berendezési tárgyakkal” bíró közegből is stúdiót varázsolni, vagy milyen felszerelést vigyél magaddal egy több hetes, civilizációt nélkülöző túrára, ahol nem gyakori a 220V és mindent is a hátadon cipelsz, akkor látogass el kerekasztal beszélgetésünkre!
Papp Csaba
Papp Csaba vagyok, motoros túrázó, fotós, kanyarfotós. Valamikor 2011 körül vásároltam az első nagymotorom és azóta évi átlag 15000km-t két keréken teszek meg. 2016-ban szereztem az első tükrös gépemet és kezdtem el intenzíven tanulni és gyakorolni a fotózást. 2020-tól vagyok olyan szerencsés, hogy főállásban fotózhatok motorosokat az Alpok hágóin. Szerintem a motorizált kétkerekű a közlekedés leggyorsabb és legszórakoztatóbb módja ha épp nem havazik. Az éves Alföld-Alpok ingázásaim során törekszem olyan útvonalakat választani amiken még nem jártam korábban. Mindezt a lehető legkevesebb csomaggal, amibe viszont bele kell férnie legalább egy kamerának is, legyen az full-frame gép, drón, vagy csak egy akciókamera. Erdélytől Hollandiáig sok úton jártam már, de van még mit felfedezni.