Kerekasztal

Motorral utazás

Szeretnéd feltenni a kérdéseidet, vagy észrevételed van a témával kapcsolatban? Írd meg nekünk az alábbi linkre kattintva! A beszélgetés során az általad beküldött témákról is szót ejtünk majd.

Kerekasztal előadói

Molnár Péter

Molnár Péter vagyok, szabadúszóként dolgozom média és marketing területen, illetve a RoadMovie utazási podcast alapítója és műsorvezetője is vagyok. Mindemellett szenvedélyes utazó, amely szenvedélyemet is szeretném megosztani a podcastban, inspirálva mindenkit a világ csodáinak felfedezésére, lehetőleg saját szervezésben.
Életem során eddig 53 országban jártam, minden kontinensen és mindenféle utazási módot kipróbáltam. Jártam Afrika több országában, Dél-Amerikában és Ausztráliában, de eljutottam a Mount Everest alaptáborába is, Délkelet-Ázsia pedig szinte összes országában megfordultam legalább egy alkalommal.
Az utazásokat igyekszem a lehető legtöbb aktivitással fűszerezni: haladó búvár vagyok, sziklát és hegyet mászom, síelek, rengeteget biciklizem és motorozom évente, szóval adrenalinért nem megyek a szomszédba.
Az utazási módok közül a két kerék áll hozzám legközelebb. Számos országba biciklivel jutottam el, de motorral is több ezer kilométert tettem meg Vietnámban, Fülöp-szigeteken, illetve Nyugat- Európa és a balkáni térség számos országában.

Krulik Ábel

Krulik Ábel vagyok, 22 éve kezdtem motorozni, azóta a Simsontól kezdve a Harleyig igen sokféle vason ültem már. Nemrég tértem haza egy 4 éve tartó, több mint 100 ezer kilométeres délkelet-ázsiai túráról, a kerekasztalon az eközben szerzett tapasztalataimról szeretnék beszélni, többek közt olyan kérdéseket érintve, mint például hogy miért éppen a motor, és miért nem a kocsi? Milyen járgányt érdemes választanunk délkelet-Ázsiában? Kell e jogosítvány ha ebben a térségben szeretnénk motorozni? Veszélyek és zavaró tényezõk, mire figyeljünk? Hogyan éljük túl az elsõ 2500 kilométert? Bal oldali és jobb oldali közlekedés és az átállás. Mit vigyünk magunkkal egy 7 hetes, 7 ezer kilométeres, 5 szigetet átszelõ motorostúrára? Mire elég 5000 Ft egy jávai motorozás közben?

Csavargók (Palik Katalin és Palik András)

Palik András és Katalin házaspár vagyunk és a Facebook blogunknak a Csavargók nevet adtuk. A hétköznapokba belefáradva vállalkozásunktól elbúcsúzva nekiláttunk a világ felfedezésének. Két jól megpakolt motorral és a feleségem frissen szerzett jogosítványával a “Gibraltárig meg nem állunk” projektet 2020.07.15 én, az osztrák Alpok felé indítottuk. Ausztria, Németország, Svájc, Észak Franciaország, Portugália és Spanyolország partjain motorozva sikerült megérkezni a Gibraltári berber makikhoz, majd az Ibéria-i félsziget déli oldalán majdnem minden város iránt érdeklődve hazafelé vettük az irányt. A kettő hónapra tervezett és nyolc hónapra sikeredett kis költségvetésű túránk ellenére sikerült körbemotorozni Ibizát és a varázslatos Korzikát is. A 8 hónap minden napját az éjszakába nyúló városnézésekkel kimaxoltuk. Sokszor volt, hogy éjjel 2 órakor állítottuk fel a sátrunkat, de maradt még időnk a jövőnk forgatokönyvét újratervezni. Az elhatározás, tervezés, felkészülés, a 8 ország legtöbbnyire vadkempinges fogadtatásáról, a 15 000 kilométeres túránk alatt látott csodákról és a párban megélt változatosságok a mi történetünk.