Kocsival, motorral utazás
Szeretnéd feltenni a kérdéseidet, vagy észrevételed van a témával kapcsolatban? Írd meg nekünk az alábbi linkre kattintva! A beszélgetés során az általad beküldött témákról is szót ejtünk majd.
Kerekasztal előadói
Molnár Péter
Molnár Péter vagyok, szabadúszóként dolgozom média és marketing területen, illetve a RoadMovie utazási podcast alapítója és műsorvezetője is vagyok. Mindemellett szenvedélyes utazó, amely szenvedélyemet is szeretném megosztani a podcastban, inspirálva mindenkit a világ csodáinak felfedezésére, lehetőleg saját szervezésben.
Életem során eddig 53 országban jártam, minden kontinensen és mindenféle utazási módot kipróbáltam. Jártam Afrika több országában, Dél-Amerikában és Ausztráliában, de eljutottam a Mount Everest alaptáborába is, Délkelet-Ázsia pedig szinte összes országában megfordultam legalább egy alkalommal.
Az utazásokat igyekszem a lehető legtöbb aktivitással fűszerezni: haladó búvár vagyok, sziklát és hegyet mászom, síelek, rengeteget biciklizem és motorozom évente, szóval adrenalinért nem megyek a szomszédba.
Az utazási módok közül a két kerék áll hozzám legközelebb. Számos országba biciklivel jutottam el, de motorral is több ezer kilométert tettem meg Vietnámban, Fülöp-szigeteken, illetve Nyugat- Európa és a balkáni térség számos országában.
Schmidt Péter
Schmidt Péter vagyok utazó történész-geográfus (az utazocsalad.travel.blog társ szerzője). A szárazföldi autós utazós tapasztalatom több, mint 30 évre nyúlik vissza mivel, ahogy megtanultam írni és olvasni a családi utak európai útvonal terveit én készítettem.
A kerekasztalon teljes körképet, kapsz, hogy a világ mely területeire érdekes elindulni milyen típusú gépjárművel. Közel 11 éve egyéni és céges megrendelésre is készítünk útvonalterveket (itinereket), és autó dokumentációt (Carnet de Passage, RO-RO…). Kitekintek, hogy miért jobb autóval utazni, mint más közlekedési eszközzel, és úgy hogy még a károsanyag kibocsátásunk is egyharmada a repülőgéphez képest. Érdekelnek autós szárazföldi desztinációk, esetleg periférikus területek, amely nem az Európai Gazdasági Térségben van, de nincs is 2000 km-en túl. A biztosítási zóna határoktól, az üzemanyag spórolási technikákon keresztül a (Japánból, Dél-Koreából) gépjármű behozatalig bármiről lehet kérdezni.
Az idei évben mi készítettük Németh Róbert motoros útvonalát 27.500 km a Pamírba, egy dél-kelet ázsiai expedició, egy kis kaukázusi túra és néhány iráni sivatagi (Dasht e Lur) túrát.