Kocsival, motorral utazás
Szeretnéd feltenni a kérdéseidet, vagy észrevételed van a témával kapcsolatban? Írd meg nekünk az alábbi linkre kattintva! A beszélgetés során az általad beküldött témákról is szót ejtünk majd.
Kerekasztal előadói
Bóka Márton
Ahogy lehetséges volt azonnal megcsináltam annak idején a jogosítványomat. Mindig is imádtam az autókat, mindig is nagy hobbim volt. Rengeteg helyre eljutottam a segítségükkel és volt, mikor egy 1200-as Ladával róttam az utakat. Aztán rájöttem, hogy rengeteget tudnék faragni a költségekből és a vadkempingezéshez képest kényelmesebben meg jobban védve tudnék aludni bennük. Puccos lakóautóra viszont nem telt, meg valahogy nem is az volt a vágyam, így jelenleg a Twingómban lakom, mikor úgy hozza a helyzet. Van, mikor a tengerparton, de van, mikor 2000 m magasan a hegyen.
Schmidt Péter
Schmidt Péter vagyok utazó történész-geográfus (az utazocsalad.travel.blog társ szerzője). A szárazföldi autós utazós tapasztalatom több, mint 30 évre nyúlik vissza mivel, ahogy megtanultam írni és olvasni a családi utak európai útvonal terveit én készítettem.
A kerekasztalon teljes körképet, kapsz, hogy a világ mely területeire érdekes elindulni milyen típusú gépjárművel. Közel 11 éve egyéni és céges megrendelésre is készítünk útvonalterveket (itinereket), és autó dokumentációt (Carnet de Passage, RO-RO…). Kitekintek, hogy miért jobb autóval utazni, mint más közlekedési eszközzel, és úgy hogy még a károsanyag kibocsátásunk is egyharmada a repülőgéphez képest. Érdekelnek autós szárazföldi desztinációk, esetleg periférikus területek, amely nem az Európai Gazdasági Térségben van, de nincs is 2000 km-en túl. A biztosítási zóna határoktól, az üzemanyag spórolási technikákon keresztül a (Japánból, Dél-Koreából) gépjármű behozatalig bármiről lehet kérdezni.
Az idei évben mi készítettük Németh Róbert motoros útvonalát 27.500 km a Pamírba, egy dél-kelet ázsiai expedició, egy kis kaukázusi túra és néhány iráni sivatagi (Dasht e Lur) túrát.